Uwaga na próby wyłudzenia danych poprzez rozmowę telefoniczną

Bank Spółdzielczy w Sokółce ostrzega o próbach wyłudzenia poufnych danych poprzez rozmowę telefoniczną, komunikaty SMS i fałszywe linki.

Przestępcy często próbują namówić potencjalne ofiary do zainstalowania złośliwego oprogramowania.

Schemat działania przestępców może być np. taki:

Dzwoni do Ciebie osoba, która przedstawia się jako pracownik banku spółdzielczego. Informuje, że na Twoim rachunku dzieje się coś złego i często prosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które pomoże w rozwiązaniu problemu. Mówi Ci co i jak masz pobrać, gdzie kliknąć i co podać. Nic bardziej mylnego! W ten sposób przestępca przejmuje kontrolę nad Twoim telefonem. Kolejnym krokiem jest próba wyłudzenia loginu i hasła do Twojej bankowości internetowej i mobilnej. Przestępca może poprosić Cię o zalogowanie na Twoje konto i podanie haseł. Nie pozwól się okraść!

Aby nie dać się oszukać trzeba wiedzieć, o co może Cię prosić pracownik banku. Pamiętajmy o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej:

  • pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie jakiegokolwiek oprogramowania,
  • dzwoniący do nas pracownik banku nie powinien pytać o nasze dane osobowe, chyba że sami zadzwonimy na infolinię,
  • jeżeli osoba podająca się za pracownika banku prosi o kontakt za pomocą SMS lub e-mail albo chce wysłać nam link, to z pewnością jest przestępcą. Nie wysyłaj haseł i innych danych, nie klikaj w przesłane Ci linki,
  • jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy rozmawiasz z przedstawicielem banku, natychmiast przerwij rozmowę, rozłącz się, zadzwoń do banku i poinformuj o takim telefonie.

Bank Spółdzielczy w Sokółce – dbamy o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy

Skip to content